waar-gaat-die-rugzak-met-dat-meisje-heen.reismee.nl

Week 3

Alweer een aantal dagen voorbij sinds mijn blog! De tijd gaat soms wel snel. Ondanks dat ik nog steeds niet weet wat ik wil en daar dus de hele tijd over aan het nadenken ben probeer ik wel zoveel mogelijk te zien en te genieten! Veel leesplezier.

Zondag 3 september

De dag van Phillips island, dat dacht ik te minsten….

We zaten al 1,5 uur in de bus onderweg maar toen moesten we omdraaien er was een storm geweest en de tour was geannuleerd. Zo jammer! Wat baalde ik ervan, had er zoveel zin in. Maar nu ga ik aanstaande zondag, dus hopen dat het weer wat beter is!

Maar omdat we toch in de stad waren zijn we met een paar meiden zijn we naar de Botanische tuinen geweest, even rondgelopen. Daarna ging ik naar huis voelde me niet helemaal lekker. Toen ik thuis kwam heb ik met Frits, oma, papa en mama gefacetimed. Daarna even netflix gekeken. Toen nog met Merlin en Esmee gefacetimed!

Maandag 4 september

Mijn werkrooster was veranderd deze week normaal ben ik op maandag vrij maar nu moest ik in de middag oppassen. In de ochtend niet veel gedaan want je hebt niet genoeg tijd om de stad in te gaan en het was slecht weer. In de avond heb ik met mijn hostmom even een aantal dingen doorgenomen zoals mijn werkrooster, de regels en nog meer. En toen was de dag weer om.

Dinsdag 5 september

Ik moest mezelf even wat motivatie toe spreken om mijn bed uit komen. Maar daarna ging het goed, mijn normale werkroutine in de morgen zorgen dat de kids klaar zijn voor school, ontbijt geven en ze naar school brengen. Daarna was ik vrij! Dus gelijk de tram naar de stad gepakt. Ik ben toen naar de art gallery geweest, ze hadden daar een tentoonstelling van Dior. Wat was dat mooi, al die jurken! Zo gaaf om te zien. Ik had de tentoonstelling al sinds ik in Melbourne kwam op het lijstje staan en ben erg blij dat ik geweest ben. Daarna ben ik nog bij een andere tentoonstelling wezen kijken. Toen ben ik lopend naar de Treasury building gegaan daar heb ik wat door het museum gelopen. Daarna door het park. Toen ben ik richting huis gegaan, het is toch minder leuk als je in je eentje moet rondlopen. In de avond ging ik naar boven want mijn hostparents kregen mensen over om te eten. Daana heb ik even met Lissa gepraat is een mede au-pair.

Woensdag 6 september

Vroeg wakker zoals elke ochtend om 06.00 want de jongens worden dan met lawaai wakker, altijd fijn! Ik had vandaag leuke dingen gepland. Ik had afgesproken met 2 meiden en we zijn naar Kmart geweest. Dat is een grote winkel en die verkoopt echt alles, we hebbend daar ook wel 1,5 uur rondgelopen en ik had mezelf voorgenomen om niks te kopen maar dat ging mis helaas, oeps. Daarna hebben we sushi gegeten en toen ging iedereen weer naar huis. De jongens opgehaald daarna ging ik koken, ben wel trots op mezelf wat ik leer nu om te koken en de jongens zijn nog niet ziek geworden ervan, gelukkig. Daarna in bad en naar bed. En ik ook.

Donderdag 7 september

Vandaag een rustig dagje, de normale ochtend routine en daarna heb ik wat wassen gedraaid en de was opgevouwen. Nog even naar Camberwell gelopen. Toen heb ik de jongens opgehaald daarna mocht ik leuk naar hun zwemles kijken voor 45 minuten.

Toen heeft mijn hostmom ons opgehaald thuis afgezet en toen ben ik gaan koken, de jongens in bad doen en naar bed. Omdat mijn hostparents weer mensen kregen om te eten ging ik weer op tijd naar boven.

Vrijdag 8 september

Bijna weekend! Eigenlijk hetzelfde dag als donderdag. Alleen moest ik nu met de kids na school 2,5 uur bij het sportcentrum zitten eerst kijken naar de gymles en daarna kijken naar een voetbalwedstrijd. Toen eten gemaakt en in bad gestopt en toen had ik weekend. Ik ben naar boven gegaan want voelde me niet goed en was erg verdrietig. Daarna heb ik nog even beneden gezeten en toen ben ik gaan slapen.

Zaterdag 9 september

Als je denkt dat ik kan uitslapen in het weekend, nee echt niet. Gewoon lekker om 6 uur wakker zit volgens mij nu ook in mijn ritme. Ben er heel blij mee. Vandaag stond er op de planning een lunch met Nederlanders. Via een facebook groep hadden we afgesproken. Helaas voelde ik me niet beter dan vrijdagavond dus wilde het eerst afzeggen maar ben toch gegaan. Was erg leuk je hoort heel veel verhalen want niet iedereen was au-pair. Het was erg gezellig! Ik ben om 4 uur weer naar huis gegaan toen ik thuis kwam ben ik gelijk naar boven gegaan omdat ik me nog steeds niet goed voel. Daarna even met Iza en Wilmiene gefacetimed. En nog even gezellig met Destany gepraat. Altijd fijn als het kan.

Zondag 10 september

Ik was natuurlijk weer op tijd wakker om 6 uur dus ik ging gezellig met Lynn en Ima facetimen. Daarna heb ik nog even in bed gelegen en netflix gekeken. Ik had vandaag met Sonja afgesproken in de stad. We zijn naar het Melbourne museum geweest, het is een museum over van alles en nog wat. Was er leuk om te zien. Daarna zijn we naar de skydeck geweest. 88 etages hoog. En wat was het uitzicht geweldig! En wat een geluk dat de zon scheen en dat je erg ver kon kijken. Toen weer naar huis. Om 22.00 nog even met mijn ukkies gefacetimed! Leuk om ze weer even gezien te hebben!

Mees & Wilma

Hoi Jessy! Weer een leuk verhaal. Wat doe je veel leuke dingen. Het werk is misschien niet iets waar je veel uitdaging in vindt, maar het is natuurlijk wel het middel waardoor je heel veel leuke dingen kunt doen, zien en beleven. Hierbij ook een dankjewel voor het leuke kaartje en bloemenbon die we van jou, Lynn en Ima hebben gekregen.

els van elk

Hoi Jessy,
Alweer een week om.
Ik print je berichten uit en bewaar ze in een map.
Je maakt van alles mee: goede tijden, minder goede momenten. Maar dat hoort erbij.
Ik wens je weer een fijne tijd, geniet ervan. Je zult niet ieder jaar naar Australie kunnen gaan.
Groeten, Oma

conny gerritsen

hoi jessy,
Wat knap van je dat je zoveel dingen onderneemt en doet .
Het ziet er allemaal prachtig uit daar hopelijk gaat het met jezelf ook wat beter zodat je er een mooie tijd van kan maken en er 100% van kan gaan genieten.
Groetjes Conny XXX

Carla

Wat heb je al veel gezien!